El dilluns 31 d’agost Fupar va reiniciar el seu servei d’atenció diürna, on actualment l’entitat acompanya 165 persones amb discapacitat intel·lectual a través de programes terapèutics personalitzats que tenen en compte les necessitats, interessos i desitjos de les persones que en formen part, seguint una atenció holística centrada en la persona.

La posada en marxa del servei després de l’estiu es va reactivar garantint les mesures de prevenció, protecció i seguretat emeses per la Generalitat, en constant actualització, i posant especial atenció a les persones amb situació de vulnerabilitat.

A finals de juny, el servei ja s’havia activat de forma presencial, de manera esglaonada i facilitant un esponjament i distanciament de les persones, després que durant el confinament es posés en marxa un pla d’acompanyament i de generació de recursos, estratègies i orientacions a distància per continuar donant servei i resposta a les inquietuds de les persones, famílies i professionals, sota el lema “Fupar a prop teu”.

Es mantenen les mesures de seguretat

Des de la reincorporació presencial de les persones vinculades al servei, les mesures preventives s’han mantingut per evitar contagis i garantir les mesures de seguretat com a acte de responsabilitat individual, col·lectiva i ciutadana. En aquest sentit, algunes de les mesures que s’inclouen amb la voluntat de posar la salut i les persones en el centre com a prioritat, són:

  • Ús de mascareta obligartòria i manteniment d’una distància de mínim dos metres entre persones.
  • Presa de temperatura corporal, cada dia, a l’entrar i sortir.
  • Qüestionari per detectar possibles símptomes abans d’entrar als diferents equipaments.
  • Entrades i sortides esglaonades per reduir les aglomeracions als accessos.
  • Organització de diferents grups, que estan distribuïts en diferents espais, tant de Fupar com a diferents equipaments de la ciutat cedits per l’Ajuntament de Terrassa, per garantir la distància de seguretat entre persones, així com els desplaçaments, i assegurar la màxima protecció de les persones.
  • Insistència i formació en higiene i mesures de prevenció i seguretat.

Sense perdre l’essència

El servei d’atenció diürna de Fupar té com a punt de partida oferir un acompanyament personalitzat amb els suports específics que necessita cada persona en funció de les seves necessitats, singularitats i característiques individuals. En aquest sentit, el servei s’adapta a la persona i no la persona al servei.

Tot i les dificultats del moment, es continuen programant i adaptant activitats específiques -ajustades a les condicions i característiques de la nova normalitat- per continuar oferint, sota criteris de seguretat i qualitat, un programa d’activitats que continua potenciant l’autonomia personal i social, les capacitats, la inclusió i que, ara més que mai, prioritza l’aprenentatge de mesures d’higiene i prevenció.

Algunes de les activitats d’inclusió a la comunitat habituals de l’entitat que s’ha hagut de reajustar a la nova normalitat és una de les que s’ofereix dins el programa “Fupar amb les escoles”. En aquest cas, una activitat d’aprenentatge servei relacionada amb l’horticultura i curta de l’hort, que potencia la interacció de les persones de Fupar amb l’alumnat de les escoles del territori, i que enguany es farà a través de vídeos i tutorials per continuar mantenint el vincle amb els centres educatius i l’interès en l’hort.