Fupar referma la seva convicció de transformar el territori a través de l’educació en valors i continua apostant pel treball en xarxa amb la comunitat educativa. Ho fan el marc del seu projecte anual d’activitats d’inclusió a la comunitat, en el qual s’hi inclouen diferents propostes adreçades a escoles i entitats del territori. L’objectiu de les activitats és promoure una societat inclusiva i visibilitzar les capacitats de les persones amb discapacitat intel·lectual a través de l’apoderament i del lideratge actiu.

En aquest sentit, com cada any coincidint amb l’inici del bon temps i la primavera, Fupar ha donat el tret de sortida a les activitats “Com es treballa a Fupar?” i “Olorem la primavera”. Es tracta de dues propostes socioeducatives on l’alumnat experimenta i comparteix amb persones de l’entitat diferents accions, habituals i que conformen el dia a dia de l’entitat, com fer elaboracions de paper artesanal, planters o manipular productes, així com descobrir la primavera a través de l’olfacte de diferents flors i plantes aromàtiques garden de Fupar.

Només amb aquestes dues activitats, es preveu una participació fins al juny de més de 1.000 alumnes. De fet, l’hivern passat, Fupar ja va dur a terme l’activitat “Els Reis Mags ja venen”, on també hi van participar un miler de nens i nenes. De cara a principis de juliol d’aquest any, l’entitat ja es prepara per donar pas a la Gimcana d’estiu, dirigida a esplais i casals, per la qual hi van passar prop de 400 nens i nens en l’edició anterior. En total, la participació al llarg de l’any supera els 2.000 nens i nenes que participen en alguna activitat organitzada per Fupar destinada a escoles del territori.

Fa més de deu anys que Fupar impulsa accions socioeducatives i crea projectes compartits amb escoles del territori amb la finalitat d’avançar cap a una societat solidària i tolerant amb la diversitat. També combina processos d’aprenentatge i servei a la comunitat mitjançant l’articulació de projectes en què els participants adquireixen coneixements sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.