• Una quarantena de centres educatius i prop d’una vintena d’esplais, campus i entitats esportives de la ciutat han gaudit d’experiències inclusives amb Fupar durant el darrer any.
  • Les propostes didàctiques que ofereix l’entitat terrassenca fomenten la tolerància, l’educació en valors i l’acceptació de la diversitat a la societat.

Fomentar valors com la tolerància, l’ajuda mútua o la solidaritat és un dels objectius principals que persegueixen les diferents activitats socioeducatives que Fupar ofereix als centres educatius i entitats esportives i de lleure terrassenques des de fa prop de vint anys, en el marc del seu programa socioeducatiu.

Només durant el decurs del 2019, un total de 5.513 infants i joves de més de 42 centres d’escola bressol, d’educació infantil, primària i secundària; i de 20 esplais, campus, casals d’estiu i entitats esportives de la ciutat han compartit experiències inclusives amb les persones amb discapacitat intel·lectual de Fupar des d’una vessant pedagògica.

Experiències compartides: caminar cap a una societat inclusiva

El programa socioeducatiu de Fupar referma l’aposta de l’entitat per una educació integradora, transformadora, inclusiva i oberta a tothom, i posa especial èmfasi en les primeres etapes de la infància com a motor de canvi a la societat, encara que també s’adreça a joves i adolescents.

La clau per crear una societat on tothom gaudeixi d’igualtat d’oportunitats és treballar des de la base, és a dir, des de l’educació, ja sigui amb infants o adolescents; només així serem capaços de transformar-la, explica Anna Sanglas, pedagoga i coordinadora d’activitats a Fupar.

Els més menuts i menudes viuen i comparteixen experiències enriquidores amb les persones amb discapacitat de Fupar, aprenen a conviure en una societat diversa des de l’acceptació i l’enriquiment i, quan creixen, transmeten i apliquen els valors apresos en el seu dia a dia.

És com una cadena de transmissió de benestar social, afegeix Marta Puig, directora tècnica del Centre Ocupacional de Fupar. Si aconseguim que els nens i nenes normalitzin la diversitat des de ben petits, estem projectant un futur socialment més just, igualitari i tolerant, continua Puig.

Les activitats formen part del programa socioeducatiu i inclusiu que Fupar organitza amb la voluntat de projectar-se a la ciutat, especialment a la comunitat educativa, i de compartir de manera càlida i propera les capacitats de les persones amb discapacitat, potenciant el seu lideratge i participació a la societat. Totes les propostes didàctiques es plantegen amb una metodologia que educa des de la igualtat, la inclusió i l’equitat de tothom.